Senaste Inlägg

Plingeliling och andra små problemelilem!

Hello there!

Var ska jag börja? Inte för att jag har så mycket att berätta egentligen, men det blir alltid så. Först vet man inte ens vad man ska skriva om och sen när man väl börjar så vill man skriva om massa saker som säkert inte ens är intressant..haha, men men, jag ger det ett försök i alla fall. So here it goes:

Jag (Anna S) och Sarah mår ganska bra (tror jag?!) och Anna är fortfarande inte på topp och Emma är fortfarande förkyld till tusen. Hon mår dock bättre än innan så hon är ju på bättringsvägen till allas vår lycka! :) Krya, krya, kryyyya på dig Emma! Ser fram emot den dagen när alla är på TOPP! =)

Sarah och Emma håller för övrigt på att byta rum just nu, det är ju oktober nu och dags för rumsbyte..Anna och jag har dock bestämt oss för att inte byta, eftersom jag kom fram till att jag aldrig skulle få plats med mina kläder i Annas rum..Lyckligtvis trivs Anna mycket bra i sitt rum så jag får behålla mitt en månad till. GLÄDJE!

Vi har HÖR OCH HÄPNA kommit igång ordentligt med plugget, vi (jag, Anna och Sarah) är nästan färdiga med en presentation som vi ska ha om 1,5 vecka ungefär..så spännande, vi tror alla att vi kommer tappa bort oss, bli illröda i facet, ha ett synligt bultande hjärta och rentav svimma! Neeeej då, det ska nog gå vägen. Vi är ju, som vi alla sa idag, här för att lära oss..eller?! hrm..

Ett större major problem though: Vi (jag, Sarah och Anna) har fått en chinesflicka (som vi döpt till plingeliling) i vår grupp i event management-kursen, vi ska alltså göra vårt event tillsammans med henne. Detta låter kanske inte så hemskt, men trust me, det är det! HON kan inte prata engelska, vi förstår knappt vad HON säger och för att HON ska förstå oss får vi säga allt ca 5 gånger till henne. HON ska vara med och presentera vårt event och vi ska skriva en rapport tillsammans med henne. Ska jag nämna att hela vårt betyg hänger på detta event? Inte nog med att allt tar dubbelt så lång tid med henne i gruppen än vad det hade gjort om det bara var vi tre, vi kommer även troligtvis få skriva om allt HON skrivit..Fy vad jag känner mig taskig, inget ont mot henne personligen, hon är ju så gullig men detta funkar helt enkelt inte. Varje gång vi ska träffa henne måste vi sätta på oss våra stela poker-glädje-ansikten, för egentligen kokar man inombords..Sarah ville typ döda någon efter vårt möte med henne idag! Hahaha!! Herre gud, vilken soppa..jag bara skrattar åt det nu!

Avslutningsvis vill jag bara tillägga ett annat problem, nämligen TE! Detta land har inget gott te..det är ta mig tusan ett te-land vi bor i..men icke, här dricker man tydligen bara yellow label, earl gray och english breakfast..Vi vill ha goda fruktiga gröna teer och forest fruit..åtminstone lite variation! Så om någon vänlig själ får för sig att skicka brev till oss, bidra gärna med en tepåse eller två! ;) Hihi!

Have det good nu everyone! (det blandas friskt mellan engelska och svenska här nu, idag försökte jag mig till och med att blanda språk i samma ord, "Överyallt" är min blandning av everywhere och överallt! Ups!)

ps. i helgen händer det spännande saker..men inga spoilers än, tänkte testa mig på en liten cliffhanger! Tihi!

Love /Anna S & Co.


1 Kommentarer

Postat av: Thomas den 2010-10-10 @ 17:59:56

Appropå Te (och önskemål om kommentarer generellt), så står det att läsa i en känd stor svensk dagstidning.



"Attityderna till te skiljer sig åt mellan folk och länder. För britterna är te - deras obegripliga förtjusningar till tepåsar till trots - en central komponent i självförståelsen. ....

Sverige är främst ett kaffeland. Kunskapen om te är relativt låg och vi dricker, till skillnad från andra länder, allra helst smaksatt te och teblandningar med diverse essenser i. Att fara fram på samma sätt med kaffe hade knappast gått, men när det gäller te råder en sällsam ängslighet här. Kanhända kommer det att ändras om te blir trendigare, men tills dess kan man konstatera att vi (svenskar alltså) missar väldigt mycket av det som är gott och spännande i tevärlden."




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback